Meldpunt woningvervuiling
Heeft u last van een woning bij u in de buurt? Bijvoorbeeld door extreme vervuiling of stankoverlast? Meld dit dan via de website van de gemeente via de pagina woningvervuiling melden.
Waarom melden?
Een huis dat heel vies is of helemaal vol staat met spullen kan ongezond en gevaarlijk zijn. Niet alleen voor de bewoner, maar ook voor buren of bezoekers. Denk aan stank, ongedierte of het risico dat iemand bij brand niet snel genoeg naar buiten kan.
Wat gebeurt er na de melding?
Woningvervuiling ontstaat vaak door problemen zoals ziekte, eenzaamheid, verslaving of psychische klachten. Het team van het meldpunt kan helpen door:
- op huisbezoek te gaan en te kijken wat er nodig is;
- zorg of begeleiding te regelen;
- hulpverleners in te schakelen;
- een opruim- of schoonmaakactie te organiseren;
- het doel: de woning weer leefbaar maken en voorkomen dat het probleem terugkomt.