Melden of aanvragen zonder inloggen is op dit moment niet mogelijk op onze website. Met DigiD kunt u wel zaken aanvragen en melden .
Riool- en wateroverlast melden
Is het riool verstopt? Of heeft u wateroverlast door regen- of grondwater? Meld dit dan bij de gemeente. Samen houden we onze gemeente schoon, heel en veilig.
Woont u in een huurwoning? Meld een verstopt riool dan bij de verhuurder. De gemeente kan u niet helpen.
Als u een eigen woning heeft:
- Is het een spoedgeval? Bel dan altijd naar 14 0223.
- Kan het wachten? Meld het dan via de knop hieronder. Wij zien uw melding dan de eerstvolgende werkdag. Wij maken een afspraak met u voor een onderzoek.
Heeft u geen DigiD? Dan kunt u ook melden zonder inloggen.
Na uw melding
Na uw melding komen wij langs op afspraak. We onderzoeken waar de verstopping zit. De verstopping kan in het riool op uw terrein of in het riool van de gemeente zitten. De kosten van dit onderzoek betaalt de gemeente.
- Zit de verstopping in de gemeentelijke riolering?
- Wij gaan aan de slag om de verstopping op te lossen. De gemeente betaalt de kosten.
- Heeft u de verstopping in het riool van de gemeente veroorzaakt? Dan betaalt u de kosten voor het ontstoppen.
- Zit de verstopping op uw eigen terrein?
- U bent verantwoordelijk voor de oplossing.
- Wij bespreken dit dan met u.
Alles waar u zelf opdracht voor geeft, betaalt u zelf.
Handig om te weten
- Een verstopt riool wordt vaak veroorzaakt door bijvoorbeeld schoonmaakdoekjes, kattengrid of luiers. Maar ook vet, zoals jus en frituurvet. Spoel dit dus niet door de wc of gootsteen.
- Op de website van RioNed leest u meer over afvalwater, grondwater en regenwater in de wijk.
Wateroverlast kunt u melden bij de gemeente. Bijvoorbeeld:
- Wateroverlast door een verstopte kolk of put langs de rand van een straat.
- Een klacht over grondwater.
Heeft u geen DigiD? Dan kunt u ook melden zonder inloggen.