Uittreksel BRP aanvragen
Een uittreksel Basisregistratie personen (BRP) vraagt u gemakkelijk online aan. De gemeente stuurt het uittreksel binnen 3 werkdagen naar u op.
Kosten
€ 10,05
Maak een afspraak als u het uittreksel liever in het stadhuis aanvraagt. Heeft u het uittreksel nodig voor de woningbouwvereniging? Dan kunt u het uittreksel ook zonder afspraak aanvragen bij de receptiebalie in het stadhuis. U krijgt het uittreksel direct mee.
Meenemen
Uw geldig identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs)
U kunt iemand anders toestemming geven (machtigen) om het uittreksel aan te vragen. Deze persoon moet het volgende meenemen naar het stadhuis:
- Een ingevuld machtigingsformulier (pdf) met uw handtekening
- Zijn of haar geldig identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs)
- Een kopie van uw identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs)
- uw partner, als u met hem of haar getrouwd bent of een geregistreerd partnerschap hebt en op hetzelfde adres woont.
- uw kind of stiefkind onder de 16 jaar, als u op hetzelfde adres woont. Of het ouderlijk gezag hebt.
- uw kind of stiefkind van 16 jaar of ouder, als u op hetzelfde adres woont.
- uw ouders, als u 18 jaar of ouder bent en op hetzelfde adres woont als uw ouders.
- ieder ander met een machtiging van de persoon over wie het uittreksel gaat.
- Het uittreksel Basisregistratie personen (BRP) heeft u bijvoorbeeld nodig voor een bewijs van Nederlanderschap.
- Het uittreksel is een bewijs dat u in de gemeente Den Helder woont.
- U kunt het uittreksel alleen aanvragen in de gemeente waar u woont.
- Het uittreksel BRP heeft geen houdbaarheidsdatum. Er staat wel een datum op. Meestal mag een uittreksel maar 3 of 6 maanden oud zijn voor de organisatie die erom vraagt.
- Een uittreksel uit het centraal gezagsregister kunt u aanvragen bij alle rechtbanken in Nederland.